Elástico.net La Petite Claudine Beguemot Biblioteca Wiki Foros  

Noviembre 30, 2005

GTA Bagdad

iraq_convoy_316.jpg

Iñigo Saenz de Ugarte: "El Gobierno británico está investigando a una compañía de seguridad privada de su país ante la sospecha de que miembros de esa empresa hayan disparado sin motivo sobre civiles en Iraq. La investigación se inició a causa de unas imágenes aparecidas en Internet en las que se ve cómo varios coches son tiroteados sin que ninguno de ellos suponga una amenaza real." Los guardaespaldas disparan desde el coche al ritmo de Elvis Presley.

Ignacio Escolar | Noviembre 30, 2005 10:41 AM


Comentarios

#1. Publicado por Wendell - Noviembre 29, 2005 09:54 PM.

Hoy partido del Barça contra un combinado de palestinos e israelíes. Para los nostàlgicos del régimen diremos que hoy juegan todos los enemigos de la Una, Grande y Libre. Hay catalanes, judíos y moros. Si alguien pone masones seguro que Acebes empieza a trazar líneas de investigación...

#2. Publicado por Cancito - Noviembre 29, 2005 10:07 PM.

Acojonante el video.

#3. Publicado por Carlos Arrikitown - Noviembre 29, 2005 10:18 PM.

Que bonito :(((((((

#4. Publicado por La bellota justiciera - Noviembre 29, 2005 10:25 PM.

Qué hijos de la grandísima puta. Y pensar que el bigotes se alió con esta panda de maricones que tras implantar la "democracia" en Iraq, ahora se dedican a disparar desde su coche a ciudadanos normales. No me extraña que Al-Qaeda tenga cada vez más simpatizantes en el mundo árabe.

#5. Publicado por Amicus - Noviembre 29, 2005 10:30 PM.

Este es el texto de un e-mail que un empleado de una compañía de seguridad británica le envió a sus colegas desde Irak, tal como salió publicado en el London Review of Books, en Octubre de 2004:

"I thought that I would let you all know how things are going, what occurs and all that stuff. After flying into Jordan I was driven to a hotel (5 star, room 227 is missing the contents of the drinks cabinet, mini bar, TV remote and all the towels, old habits die hard). 'You will be here for two days,' my friendly new Jordanian driver said. Given that it was now 0430 in the a.m., I thought: 'Bed, late brekkie by the pool and generally milk it for all it's worth.' At 0730 room service rang to tell me that my flight was at 1000 hours. For those of you with no grasp of the Arabic spoken in Jordan, imshi will cover all eventualities that require strong language.

My new friendly friend arrived, and we drove like they do on Police, Camera, Action! There are no speed limits in Jordan, and it is compulsory to do three things. 1: use your horn frequently, in fact wiring it up so that it works constantly is recommended. 2: pretend no one else is on the road, that way the traffic will not get in your way, and your passenger will not shout imshi a lot. 3: try and sell your passenger a fake Rolex whilst doing 190 kph on a road designed for two cars that is actually being used by seven abreast. Follow these simple guidelines and you will be just fine.

On arrival at Amman airport I was told that I would have to pay a 'special western tax' to leave the country. For only 100 US dollars I could go. I informed the nice man that I had seen Midnight Run and was not scared. He looked at my passport and said the magic words: 'You no fly.' I replied: 'Actually mate I was hoping the pilot would see to that, I planned to sit there and just enjoy the view.' Sarcasm has yet to reach Jordan, when it does I foresee it being very popular. Finally I was allowed to leave the Hashemite Kingdom free of charge. It cost me $10 though.

As I emplaned something struck me, not a brick thrown by the airport official, but the plane. It was older than me, and looked like the Wright Bros had decided to scrap it as it was too out of date for them. I sat in my seat and to my dismay I discovered that I was sat next to the sky marshal. I knew this as he was the only passenger openly carrying a shotgun. I decided to embark on a professional conversation that went like this. Me: 'You're a sky marshal.' Sky Marshal: 'No I'm not.' Me: 'If you fire that shotgun in here we won't have to worry about hijackers, you'll make martyrs of us all.' Sky Marshal: 'Sir, this is a present.' Me: 'Oh yeah? who for?' Sky Marshal: 'My wife.' Me: 'Rough Marriage?' Sky Marshal: 'Sorry?' Me: 'I was just wondering about the body armour.' We decided to be quiet for the remainder of the flight.

Oh what a flight. The plane made a 'tactical landing' in Baghdad. In laymanisms, you're at 25,000 feet and the ground is at 0 feet, land the plane as fast as you can trying to keep the wheels on. This was achieved by flying in very tight spirals. My ears popped three times, and the non sky marshal was sick. 'That happens every time,' said our frequent flier.

On my grand entrance at Baghdad International Airport (1520 hours local) I noticed that everyone was being refused entry to the country. When my turn came they said: 'What do you want.' Knowing that sarcasm is very big in Baghdad (must be, the Yanks have a camp here called Camp Victory, known to us as Camp 50/50), I replied: 'Birmingham to win the FA Cup and a room with a view please.' At 2000 hours I was finally allowed in. The security firm I was working for gave me body armour and an assortment of weapons, and I climbed into a five-tonne armoured Ford Excursion. We proceeded at 200 kph using driving techniques that I had been taught but never used, thanks to the silly old Road Traffic Act. On my arrival I noticed that the entire street, roughly as long as the High Street, had Iraqi guards on it. These guys, for 150 quid a week, keep the security firm's HQ safe. Are they reliable, you ask. The week before I arrived, insurgents attempted to take the street. All nine were killed by either the Iraqis or the ex-Soviet special forces guys who provide night-time security (before I left I sat with them one night and they professionally dispatched several bad people who were about to conduct acts of anti social behaviour. Sod ASBOs, use Dragonov and AK47s).

I then spent a two-week period training on all manner of weapons and various skills including driving, hand-to-hand combat (no eye gouges or death clamps, hence we spent all our time trying to eye gouge and death clamp each other) and skirmishing. We spent a large amount of time on the ranges shooting and generally worked very hard.

Once a week, HQ have a BBQ. The directors all take time to attend, mingle with the troops and generally play genial host. Picture the scene, we are stood around BBQing, drinking beer in shorts and T-shirts with all manner of weaponry hanging off us, when the locals decide that they will storm the camp for hostages. I saw grown men shooting back with a pistol in one hand, and a beer in another.

Finally after two weeks of intense instruction from ex-special forces soldiers we were deemed ready to deploy. We were given a call sign and off we went. We drove our principal to his required location, we blocked traffic, we overtook, we undertook, we carried bridge drills at 170 kph. Try it at home, it's loads of fun. Head towards a bridge in the outside lane or inside lane, any lane in fact. When you get under the bridge yank the wheel as hard as you can so that you come out either in the first, second or third lane, this will prevent anyone killing you with a rocket-propelled grenade, as they expect you to come out in the same lane you entered in. Trust me, it works. We had an RPG fired at us, we did the drills and it missed, we then turned around and gave the terrorist the fingers (I foresee that too becoming very popular). I now hold the honorary rank of major . . . good eh? Always knew I would go far.

On our fourth or fifth run, disaster struck. We were ambushed by a stolen articulated lorry, it drove into the principal's car, then an RPG was fired at the now static car. We debussed and attacked the ambush. The fire fight lasted 10-15 minutes and at the end of it nine Muslims hailing from Chechnya were dead. Sadly four of our guys died as well. Luckily we had no principal as we had dropped him off at a US camp for the night and we were heading home. Intelligence later confirmed that the terrorists had previously killed four guys from a US firm specialising in hiring ex-Navy Seals (Seal stands for Sea Air Land, they are US special forces, like the SBS but crapper). That incident put a bit of a downer on things, but that is the nature of the beast we work against.

We were then moved to Basra where it all went a bit odd as well, one-man rooms, cleaner in daily, washing done daily (leave it outside your room before 0700 and it is returned by 1700, being idle I leave it out the night before), internet access in each room free of charge (why have I no laptop?) and all the food you can eat. There's a gym in the camp . . . so I'm told. On our second day we were mortared. If you have never been mortared then that's a good thing, as there is nothing you can do but hide under something that looks like it could take an 82-millimetre explosive charge thrown at it. We were in the TV room (72-inch TV, all the Arabian channels you can stare at, Coronation Street dubbed into Arabic - class!), so being the experienced guys we are we sat and waited till it was over.

On leaving the TV room I saw why the Yanks will never win a war. They were running all over the place in what can only be described as a mass panic. Yes I know that people were trying to kill us, but you joined the army not the RSPCA, what did you expect - a calling card? 'The Islamic People's Front will be popping round on Wednesday, a bit of mayhem and murder between 0800-2000 hours, thank you.' Not answering the door won't work with this lot. In the event of the camp being attacked, our job is to carry out clearance patrols and ensure that those that get in leave feet first. First, though, we had to get our colonial cousins into the bunkers . . . That took four or five sharp words and they did as they were bid. The camp here is guarded by freelance Gurkhas, excellent soldiers as they have no initiative. Me: 'Gurkha X, we are going to kill all the terrorists that try and get into the camp.' Gurkha X: 'OK.' Try that on a free-thinking 22-year-old from London, you'll hear more than imshi . . . We cleared the mess up and carried on with life as normal.

Today I did something that I was not happy with at the time, and events conspired to see that my actions saved lives, but that this country is up the left. Our principal had to go to Um Qasr, a port near Kuwait. Whilst he was on site, a small boy, about nine years old, approached the vehicle I was in, static outside the venue. He was riding a bike with a cooler box on the back. He approached the vehicle and asked me to open the window so he could sell me an ice-cream. I was not in an armoured vehicle, my job is the commander of the gunship, a non-armoured 4x4 that fights (it has three shooters plus a driver in it, all with machine-guns, shotguns, and all sorts of stuff), as armoured cars stop bullets from both leaving and entering . . . Anyway, he became desperate to get me to open the window. I waved him off, he refused to move, I told him imshi, he refused to move, so in desperation I drew my pistol and pointed it at him. I felt physically sick in doing it, how would you feel if a total stranger had done that to your child? On seeing the pistol the kid ran like a scared rabbit. He jumped on his bike and before he got 25 yards he was stopped by a British army patrol. As soon as they saw him they grabbed him off the bike and put him in the back of a Land-Rover. The patrol commander approached, having seen what had occurred with me, and asked if we were OK. He then showed me the two hand grenades the kid had in the cooler box. You open the window to be polite and cordial, and he ends your life for you. Nine years old, I'm not asking why, I'm just glad we are OK.

So that is that for now, hope that this helps explain why I'm here, there is a world of difference between living and being alive, and this is after all history."

#6. Publicado por - Noviembre 29, 2005 10:33 PM.

Hoy partido del Barça contra un combinado de palestinos e israelíes. Para los nostàlgicos del régimen diremos que hoy juegan todos los enemigos de la Una, Grande y Libre. Hay catalanes, judíos y moros. Si alguien pone masones seguro que Acebes empieza a trazar líneas de investigación...

Publicado por: Wendell a las Noviembre 29, 2005 09:54 PM

_________

Entonces, según Acebes....¿ Habrá que hacer boicot también al partido de fútbol?

Como son catalanes.

#7. Publicado por - Noviembre 29, 2005 11:22 PM.

> Wendell
Mmmm... catalanes los menos, y tp creo que fueran enemigos, no? ¿No tenían un ministerio propio o algo así? (No lo sé, yo no estaba)

#8. Publicado por Wendell - Noviembre 29, 2005 11:34 PM.

Claro el Ministerio de Catalanes y Cataluña, conocido por todo el mundo mundial, amosombrenomejodá...

#9. Publicado por - Noviembre 29, 2005 11:39 PM.

x cierto,de esto a que se monten cacerías privadas en las que podrás ir rifle en mano a cargarte un par de civiles sólo hay un paso...

imaginaos q boom tendría en USA,x un módico precio cárgese un puñado de enemigos de la patria...

#10. Publicado por porco - Noviembre 29, 2005 11:51 PM.

x cierto,de esto a que se monten cacerías privadas en las que podrás ir rifle en mano a cargarte un par de civiles sólo hay un paso

Ya lo han hecho en Bosnia

#11. Publicado por unoqueseaburremucho - Noviembre 30, 2005 12:22 AM.

Muy poderoso el gobierno iraquí. Organizan cacerías de civiles durante no se sabe cuanto tiempo y no lo investigan ellos, sino los británicos. Colonialismo puro y duro. ¿Por qué habrá resistencia allí?

#12. Publicado por - Noviembre 30, 2005 01:06 AM.

x cierto,de esto a que se monten cacerías privadas en las que podrás ir rifle en mano a cargarte un par de civiles sólo hay un paso

Ya lo han hecho en Bosnia

Publicado por: porco a las Noviembre 29, 2005 11:51 PM


pero no lo anuncian por internet

#13. Publicado por neike - Noviembre 30, 2005 05:09 AM.

Cacerías privadas para ir a matar gente, hum... esto me recuerda aquella película titulada "Blanco humano". Ay, que maravilloso es el capitalismo y la libertad empresarial, no puedo por menos que enmudecer de admiración ante estos emprendedores... Propongo que sean elevados al status de heroes liberales, justo al lado de los pederastas.

#14. Publicado por Wendell - Noviembre 30, 2005 08:46 AM.

'60 minuts' descriu el Franco que va anar a les llistes d'ERC. 60 minuts emetrà un documental sobre Ramón Franco Bahamonde, germà del dictador Francisco Franco, avui a les 23.35 hores al 33. Ramón Franco representava tot el que el seu germà odiava: anarquista, maçó, anticlerical i fins i tot va ser escollit diputat a les Corts per ERC a Barcelona en les primeres eleccions de la República. Heroi de l’aviació, l’any 1926, juntament amb tres pilots més, va travessar l’Atlàntic sud, des de Palos de Moguer (Huelva) fins a Buenos Aires (Argentina) a bord d’un hidroavió. Durant la dictadura de Primo de Rivera es va manifestar en contra del règim i va conspirar contra la monarquia, motiu pel qual va patir presidi i, posteriorment, l’exili. Quan va esclatar la Guerra Civil, tot i la seva ideologia, es va incorporar al front nacional i va morir l’any 1938, en estimbar-se el seu hidroavió quan volia bombardejar l’illa de Mallorca.

#15. Publicado por ddaa - Noviembre 30, 2005 09:00 AM.

Para quien esté interesado en el creciente recurso del gobierno de EE UU a la empresa privada con fines militares, especialmente en Irak, recomiendo Private Warriors, otro estupendo reportaje de PBS/Frontline.

Se puede bajar desde la mula o ver en streaming en la web del programa

Private warriors

#16. Publicado por Dr. Who - Noviembre 30, 2005 09:15 AM.

La frase humorística de hoy:

"Esta es la batalla que estamos dando, a favor del pueblo de Cataluña y en contra de las fechorías de sus representantes, que degradan la democracia y utilizan el nombre de Cataluña para seguir disfrutando lo que no es suyo"

Autor: FJL, en LD

#17. Publicado por Gómez. - Noviembre 30, 2005 09:18 AM.

Que mania tiene la gente por luchar por los que no les han pedido que luchen por ellos, los unos y los otros.

#18. Publicado por Wendell - Noviembre 30, 2005 09:53 AM.

Es el mundo al revés, Dr. Who, la élites españolas que nos quieren salvar de los pérfidos nacionalistas que debemos ser nosotros mismos. No nos salven tanto, hombre!

#19. Publicado por micockringnomedejapensar - Noviembre 30, 2005 10:46 AM.

Bellota: "Y pensar que el bigotes se alió con esta panda de maricones que tras implantar la "democracia" en Iraq..."

A ver si cuidamos el lenguaje, que a los maricones los ajusticiaba el bigotes exdictador irakí en su país, y los discrimina el bigotes expresidente español en el nuestro.

Aceptamos cabrón o genocida como exdictador irakí o expresidente invasor; pero no mezclemos churras con peras, que los maricones somos gente muy pacífica.

#20. Publicado por elmundovistodesdefuera - Noviembre 30, 2005 11:34 AM.

completamente de acuerdo con el cockring, si Bush hiciera caso a nuestra filosofia de vida gay menos problemas habria, si montaran ya una sauna decente en Bagdad verias como la gente dejaba de poner bombas y se dedicaba a otros menesteres

#21. Publicado por Mu - Noviembre 30, 2005 12:33 PM.

Nacho, en la página dices:

"El vídeo lleva la música de una canción de Elvis Presley, "Mistery Train", aunque no está claro si se añadió en el montaje o si era la música que escuchaban los ocupantes del coche."

La música sin lugar a dudas se ha añadido después, porque no se aprecian cortes entre tomas diferentes.

#22. Publicado por edmont - Noviembre 30, 2005 01:02 PM.

completamente de acuerdo con el cockring, si Bush hiciera caso a nuestra filosofia de vida gay menos problemas habria, si montaran ya una sauna decente en Bagdad verias como la gente dejaba de poner bombas y se dedicaba a otros menesteres

Me recuerda a un pasaje de "La conjura de los necios".

#23. Publicado por mirlo - Noviembre 30, 2005 01:06 PM.

Acercándonos a 40.000.

#24. Publicado por mirlo - Noviembre 30, 2005 01:09 PM.

44.000 y subiendo.

#25. Publicado por dfioj23 - Noviembre 30, 2005 01:10 PM.

Mu es complketamente evidente, pero decir que disparaban al ritmo de elvis presley hace que la noticia sea todavia mas hiriente, para que molestarse en ser realistas si se puede dar una vuelta de tuerca mas, o como esta de moda decir ahora, no dejes que la verdad estropee un buen titular.

en cualquier caso esta noticia representa un 0.001% de las barbaridades que se cometen en irak y en otros tantos paises, a veces por fuerzas de ocupacion y otras veces por las propias fuerzas del gobierno local.

#26. Publicado por Dr. Who - Noviembre 30, 2005 01:33 PM.

mirlo, 4.000 en 3 minutos? 22 por segundo???

#27. Publicado por Al Simmons - Noviembre 30, 2005 02:20 PM.

¿Cuantas veces más vas a repetir la broma fácil de GTA-loquesea?

#28. Publicado por Nacho - Noviembre 30, 2005 02:22 PM.

Al Simmons, las que me dé la gana. Aunque es probable que deje de hacerlo cuando me termine el videojuego ;-)

#29. Publicado por micockringnomedejapensar - Noviembre 30, 2005 03:14 PM.

edmon: Me recuerda a un pasaje de "La conjura de los necios"

Hay que saber entender la frase de elmundovistodesdefuera. Lo que viene a decir es que si los heteros con exceso de testosterona, en vez de poneros a dar hostias, follaráis un poquito más, probablemente nos habríais ahorrado más de una guerra de los cojones.

Los gays, canalizamos ese exceso de testosterona a través del sexo, y somos mucho más felices.

Entiendo que pedirle esto a Ansar con una esposa como la Botella, es como meter a un cura en una guarderia y pedirle que mantenga las manos metidas en los bolsillos de la sotana. Un imposible. Pero un par de pajas del expresidente del infame bigote a tiempo, igual nos hubieran ahorrado la foto de las Azores y todo lo que trajo como consecuencia.


#30. Publicado por Fath Allah - Noviembre 30, 2005 03:59 PM.

Me sorprenden sus declaraciones !!
pero como?? si la guerra entera esta hecha contra los civiles !!

#31. Publicado por La bellota justiciera - Noviembre 30, 2005 08:15 PM.

"Aceptamos cabrón o genocida como exdictador irakí o expresidente invasor; pero no mezclemos churras con peras, que los maricones somos gente muy pacífica".

micockringnomedejapensar, perdona por la expresión, por supuesto no me refería a los gays, sino a la cobardía de estos hijos de puta (con perdón para las putas). Disculpas de nuevo, incluso así está mal utilizada la palabra. Pero me hervía la sangre.

Te aseguro que las imágenes me provocaron una profunda tristeza. De verdad.

#32. Publicado por Mu - Noviembre 30, 2005 08:48 PM.

Nacho: me encanta la broma del GTA :D

#33. Publicado por Jhonny Terrory - Diciembre 1, 2005 09:00 AM.

micockringnomedejapensar, no sabía que todos los gays fueseis iguales. Todos pacifistas, todos unos campeones del sexo...

#34. Publicado por micockringnomedejahacerlaguerra - Diciembre 1, 2005 02:26 PM.

Terrory: "no sabía que todos los gays fueseis iguales. Todos pacifistas, todos unos campeones del sexo..."

Pues claro ¿por qué crees sino que nos llaman gays (alegres) y que nuestro símbolo es un arco iris?

Y lo de follar no tiene más ciencia, no hace falta ser un bradpit ¿No has oído eso tan viejo de que una mujer necesita una razón para acostarse con un hombre y éste sólo necesita un sitio? Pues eso. Junta dos hombres y ya tienes la respuesta.

#35. Publicado por veterano - Diciembre 3, 2005 12:40 PM.

El protocolo establece que no se puede adelantar a un vehículo de seguridad. Se hace para evitar los atentados, que resultarían muy fáciles en las carreteras iraquíes donde la única ley es la del más fuerte. No sé si ese vehículo del video estaba debidamente identificado pero normalmente lo están.

Me da bastante vergüenza leer opiniones y tratamientos frívolos y desinformados. Pero me doy cuenta de que en España no se sabe muy bien lo que está pasando en Irak. Es muy jodido mear en un botellin de agua mineral porque estás de patrulla y no puedes abandonar un vehículo con una temperatura de 50 grados. Probadlo a ver si os divierte.

Envía un comentario




¿Me quedo con tu información personal para el siguiente comentario?